tisdag 5 maj 2015

Barntröja med prickar och ränder

När jag stickar barntröjor använder jag ofta en basbeskrivning som grund. Sen väljer jag garn, färger och mönster. Här är en beskrivning som jag ofta utgår ifrån.   

Garnet jag använt är ett enfärgat och ett flerfärgat bomullsgarn.

Här en närbild på mönstret. I början har jag använt vitt som grundfärg och prickar i flerfärgat och med tre maskors mellanrum. Därefter minskas mellanrummet mellan prickvarven. På mitten har jag bytt grundfärg och prickmönstret stickas en gång till. Då med flerfärgat som grund och prickar i vitt. Hela mönstret avslutas med enbart flerfärgat garn. 
  

1 kommentar:

  1. Vilken superfin barntröja, det blir verkligen effektfullt och fint och blanda garnerna så.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...